SKIP&DIE, een optreden dat je niet wilt skippen

Dit verhaal werd geschreven door admin

De zaal is stil. Misschien wel een beetje ongemakkelijk stil, als  het publiek staat te wachten op het moment dat er iets gaat gebeuren. Een jongen in een geel pak komt op: de gitarist. Rustig test hij zijn snaren, en het publiek geeft nog steeds geen kik.  Nog steeds zitten er stalen gezichten naar het podium te kijken totdat de drummer al snel volgt en ook hij klaar gaat zitten. Hij pakt een stok en begint te slaan op de drum en een hard geluid galmt de grote ruimte in.

Langzaam zag je dat de mensen wakker geschud werden en iedereen begon enthousiast te kijken. Het was pas op het moment dat er een vrouw met drie grote bloemen op haar hoofd en een lange rode jurk met rare pantoffelschoenen het podium op liep, dat heel het publiek begon the schreeuwen. Een jongen en een meisje drongen hysterisch voor zodat ze voor aan het podium stonden en schreeuwde: ‘Catarina!! We love you!’  De zangeres begon rare handbewegingen te maken en danste in het rond. Het duurde niet lang voordat de zaal helemaal los ging en dat is niet gek. Niet alleen de muziek, maar ook de performance zorgde ervoor dat je wilde mee bewegen op de muziek.

SKIP&DIE, een band bestaande uit vier man,  wist hoe ze het podium moesten overmeesteren. Af en toe verliet de drummer zijn instrument, liep naar de andere kant van het podium, pakte daar een ander instrument op van de grond en begon daar weer verder op te spelen. Ondertussen zorgden de lampen, de vreemde outfit van de zangeres en de muziek er voor dat je in een trance bleef luisteren naar de muziek. Vooral het feit dat er in verschillende talen werd gezonden en er een mix was van verschillende muziekstijlen van psychedelische rock tot electro chaabi, zorgde er voor dat dit een geslaagd optreden was waarbij het publiek los ging.

Foto archief FontysLive