Dansen geen begrip bij Jip Discotrip

Dit verhaal werd geschreven door Ilja Panis

Jip Discotrip is de eerste act op het zondagmiddagprogramma van Festival Mundial. De jonge DJ die vooral groovy, discoplaatjes uit de 80s draait, kreeg de eerste bezoekers van het Festival niet aan het dansen.

Het optreden begon vijf minuten later dan gepland, maar dat was niet schadelijk; de poorten van het festival openden namelijk pas om 13:00 uur, waardoor er nog geen bezoekers te vinden waren bij de Desperados Party Arena. Vijf minuten nadat de muziek uit de boxen komt, druppelt het publiek langzaamaan de Arena binnen. Dansen zit er echter niet in. Het meeste publiek strijkt neer op een bankje. Sommigen met en anderen zonder consumpties.

Triest aanzicht

Het is geen verrassing dat de act niet helemaal overkomt. Op het podium zijn mannen voor de DJ-tafel ballonnen aan het vouwen en even later voegt een Jezus look-a-like zich bij het gezelschap. Hij draagt een bord met een wereldkaart. Later blijkt het gezelschap afkomstig te zijn van de band die na Jip Discotrip optreedt: We Are The World. Beetje triest dat ze een half uur van te voren al bij de voorgaande act aan het opbouwen zijn.

Discohits

Ook de nummers zijn iets anders dan verwacht. Bij 80’s disco komen bij mij nummers op als ‘I Am So Excited’ van de Pointer Sisters en ‘I’m Coming Out’ van Diana Ross. De nummers die Jip draait echter –  ‘Action’ en ‘I’m in Love’ van Evelyn Champagne King bijvoorbeeld – zijn iets minder hitgevoelig. Desalniettemin voldoen ze wel aan de omschrijving ‘groovy, disco, 80’s en feelgoodmuziek’.

Misschien was deze act leuk geweest later op de middag, maar op dit vroege tijdstip zat het er niet in.